Porównywanie ułamków dziesiętnych.

1. Cel dla ucznia:

Będziecie potrafili powiedzieć, który z ułamków dziesiętnych jest większy, co pomoże Wam w życiu codziennym poprawnie określić np. który uczeń uzyskał lepszy wynik w skoku w dal.



 

2. Zadania.

2 zł 45 gr i 2 zł 54 gr  → 2,45 < 2,54

4 zł 50 gr    4 zł 5 gr    → 4,50 > 4,05

3,70 > 3,56

13,145 < 13,150

Aby porównać ułamki dziesiętne, należy najpierw dopisać tyle zer, aby w obu liczbach było tyle samo cyfr po przecinku. 

3. „Nacobezu”, czyli na co będę zwracać uwagę.

  • porównywanie ułamków dziesiętnych, które będą miały różną liczbę cyfr po przecinku,
  • porządkowanie ułamków dziesiętnych.

4. Pytanie kluczowe

Jak sądzisz, w jakich sytuacjach  życiowych może być przydatna umiejętność porównywania ułamków dziesiętnych?

5. Zadania wykonywane podczas lekcji

strona 49 – 53; zeszyt ćwiczeń  – ułamki



12 Odpowiedzi na Porównywanie ułamków dziesiętnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>