Rachunki pamięciowe – dodawanie i odejmowanie.

1. Cel dla ucznia:

Będziecie potrafili dodawać i odejmować liczby. Dzięki temu sprawnie obliczycie liczbę uczniów w klasach I-III oraz IV – VI w naszej szkole.

klasa I – 7 uczniów, klasa II – 8 uczniów, klasa III – 4 uczniów

razem: ……………..

klasa IV – 13 uczniów, klasa V – 9 uczniów, klasa VI – 9 uczniów

razem: ……………

2. Dodawanie

 

Policzmy, czy na obu rysunkach jest tyle samo kwiatów:

O dodawaniu mówimy, że jest przemienne.

A teraz sprawdźmy, czy na każdym z poniższych rysunków jest tyle samo figur?

O dodawaniu mówimy, że jest łączne.

3. Odejmowanie.



4. „Nacobezu”, czyli na co będę zwracać uwagę

  • nazwy liczb w dodawaniu i odejmowaniu,
  • pamięciowe dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.

5. Pytanie kluczowe:

W jakim przypadku wykorzystasz pamięciowe dodawanie lub odejmowanie liczb naturalnych?

6. Zadania wykonywane podczas lekcji

strona 3 – 9; zeszyt ćwiczeń  – liczby naturlane

24 Odpowiedzi na Rachunki pamięciowe – dodawanie i odejmowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>