Porównujemy, która część czekolady jest większa.

1. Cel dla ucznia.

Nauczycie się porównywać ułamki. Dzięki temu łasuchy czekolady będą wiedziały, czy lepiej jest zjeść 3/8 czekolady czy 3/16.

 porównywanie uł. zwykłych

2. Porównywanie ułamków o  równych mianownikach.

         

Jeśli dwa ułamki mają jednakowe mianowniki, to ten ułamek jest większy, który ma większy licznik.

(Jeśli podzielimy czekoladę na 8 równych części, to więcej zjemy biorąc 5 kawałków niż 3)

3. Porównywanie ułamków o równych licznikach.

 

Jeżeli ułamki mają jednakowe liczniki, to ten ułamek jest większy, który ma mniejszy mianownik.

(Aby zjeść większą część czekolady, lepiej podzielić ją na mniej części – są one większe)

4. Porównywanie ułamków o różnych licznikach i mianownikach.

 Jeżeli ułamki mają różne liczniki i mianowniki, to aby je porównać, należy sprowadzić je do wspólnego mianownika (lub licznika).

5. „Nacobezu”, czyli na co będę zwracać uwagę.

  • porównywanie ułamków o równych mianownikach,
  • porównywanie ułamków o równych licznikach,
  • porównywanie ułamków o różnych licznikach i mianownikach,.

6. Pytanie kluczowe.

Czy będzie Ci potrzebna umiejętność porównywania ułamków zwykłych? Jeśli tak, podaj przykład sytuacji życiowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>