Prostopadłościany w naszym otoczeniu.

1. Cel dla ucznia.

Będziecie umieli wyróżniać spośród brył prostopadłościany, a w prostopadłościanach nauczycie się wyróżniać krawędzie, ściany i wierzchołki.

2. Rzut prostopadłościanu.

W prostopadłościanie wyróżniamy:

  • 6 ścian – w tym 2 podstawy (górna i dolna) i 4 ściany boczne (w kształcie prostokąta),
  • 12 krawędzi – w tym 8 krawędzi podstaw i 4 krawędzie boczne (wysokości),
  • 8 wierzchołków.

3. Sześcian.


 Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są kwadratami nazywamy sześcianem.

4. „Nacobezu”, czyli na co będę zwracać uwagę.

  • wykonanie rzutu prostopadłościanu,
  • wskazanie na modelu prostopadłościanu: ścian, krawędzi, wierzchołków,
  • wskazanie w prostopadłościanie ścian i krawędzi prostopadłych lub równoległych,
  • obliczanie długości wszystkich krawędzi prostopadłościanu i sześcianu.

5. Pytanie kluczowe.

Czy znasz figurę przestrzenną, która znajduje się w Twoim otoczeniu i jest prostopadłościanem lub sześcianem?

2 Odpowiedzi na Prostopadłościany w naszym otoczeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>