Czy 1/2 czekolady to tyle samo, co 5/10?

1. Cele lekcji.

Dowiecie się, że niektóre ułamki np. 1/2 i 3/6 i 5/10 są sobie równe. Nauczycie się skracać i rozszerzać ułamki.

2. Rozszerzanie.

Mnożenie licznika i mianownika przez tą samą liczbę różną od zera nazywamy  rozszerzaniem ułamka.

3. Skracanie ułamków.


Dzielenie licznika i mianownika przez tą samą liczbę nazywamy skracaniem ułamka.

4. Ułamki nieskracalne.

 to przykłady ułamków nieskracalnych (nie można ich skrócić).

 5.”Nacobezu”, czyli na co będę zwracać uwagę.

  • rozszerzać ułamki,
  • skracać ułamki, tak aby powstały ułamki nieskracalne,
  • wpisywać brakujące liczniki lub mianowniki, tak aby ułamki były równe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>